Op donderdag 5 september hebben veel leden van onze vereniging genoten van de busreis. Dit jaar ging deze tocht via een toeristische route naar Museum “De Locht in Melderslo. Daar werden ze ontvangen met koffie en gebak.

Museum “De Locht” gaat over het leven van vroeger op het platteland van Noord-Limburg. Maar daarnaast gaat het ook over de moderne tijd: champignons en asperges in een moderne productie. Je beleeft het leven op het platteland van 1850 tot 1950, met een gezellige ouderwetse keuken, de “beste” kamer en een bedstee. De sfeer van voorbije tijden. Je verdwaalt op zolder tussen de spullen van oude ambachten zoals grutter en drogist.

Na de lunch in Velden werd een bezoek gebracht aan het PS Aero Museum in Baarlo waar een prachtige en unieke verzameling stond van oude vliegtuigen en helikopters. Velen hebben zelfs even mogen vliegen in de cockpit.

Als afsluiting van deze geweldige dag was er een uitgebreid diner in “Het Witte Huis” in Zeeland.

De volgende najaars-busreis is gepland op donderdag 3 september 2020.
Noteer deze datum in uw agenda!